جدیدترین اخبار از وردپرس ۶.۲ (ویژگی‌ها و تغییرات)

وردپرس ۶.۲ به تازگی منتشر شده و اولین نسخه اصلی وردپرس در سال 2023 است. این نسخه جدید با پیشرفت‌های قابل توجه و ویژگی‌های جدید روی کار آمده. بسیاری از ای ویژگی‌ها بر روی ویرایشگر بلوک و ویرایش سایت در وردپرس تمرکز داشتند. در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چه چیزی در وردپرس نسخه جدید وجود داشته و چه ویژگی‌هایی را باید بعد از بروزرسانی دریافت کنید. زمانی که اطلاعات دقیقی داشته باشید با علم و آگاهی بیشتر سایت خود را بروز می‌کنید.

وردپرس ۶.۲

وردپرس ۶.۲ یک نسخه اصلی است و اگر از یک سرویس میزبانی مدیریت شده وردپرس استفاده می‌کنید، باید به‌روزرسانی را به صورت دستی آغاز کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید که قبل از بروزرسانی یک نسخه پشتیبان کامل از وردپرس تهیه کنید.

همانطور که گفته شد، در اینجا همه موارد جدید در وردپرس ۶.۲ وجود دارد:

  • ویرایشگر سایت وردپرس از نسخه بتا خارج می شود
  • ارتقای بلوک منوی ناوبری
  • امکان افزودن CSS سفارشی به تم یا بلوک ها
  • کپی و پیست کردن استایل در بلوک
  • درج پوشش بهبود یافته
  • ادغام کتابخانه چند رسانه‌ای
  • پنل های فرعی جدید برای تنظیمات و استایل های بلوک
  • نمایش حالت بدون مزاحم

ویرایشگر سایت وردپرس از نسخه بتا خارج می شود

در چند نسخه اخیر وردپرس ویرایشگر بصورت نسخه بتا وجود داشته، حذف برچسب بتا صرفاً دعوتی برای کاربران بیشتر است که آن را امتحان کنند. این مورد همچنین نشان دهنده تکمیل فاز ۲ نقشه راه توسعه وردپرس است که با انتشار ویرایشگر بلوک جدید در وردپرس 5.0 (اواخر ۲۰۱۸) آغاز شد. وردپرس جدید شامل چندین ویژگی جدید است که به ویرایشگر سایت اضافه شده، از جمله برخی از ابزارهای کاملاً جدید که در ادامه این مقاله در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

ارتقای بلوک منوی ناوبری

منوهای ناوبری به شما کمک می‌کند تا هدف وبسایت خود را برای کاربران تعریف کنید. با این حال، ایجاد آنها در ویرایشگر کامل سایت برای مبتدیان کمی دشوار بود. وردپرس ۶.۲ اکنون با یک بلوک بهبود یافته “ناوبری” ارائه می‌شود. اکنون می‌توانید بلوک ناوبری را در نوار کناری ایجاد و مدیریت کنید.

برای افزودن یک آیتم منوی جدید، به سادگی روی دکمه «افزودن (+)» کلیک کنید. همچنین می‌توانید آیتم‌های منو را بکشید و رها کنید تا آنها را مرتب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *